„Sveiki penki“ – projektas, skirtas penkių Aukštaitijos krašto mokyklų mokiniams, jų sveikatai, bendravimui, idėjų realizavimui.

 Apie projektą...

„Ateities inžinerija“ - nuotolinio ugdymo platforma.

Apie projektą...

Kompleksinis matematinių kompetencijų ugdymo modelis KUBASfinansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

Apie projektą...

Kompleksinis matematinių kompetencijų ugdymo modelis KUBAS

Pareiškėjas - Kupiškio rajono savivaldybės administracija.

Partneriai - Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazija, Kupiškio rajono Alizavos pagrindinė mokykla, Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija.

Projekto tikslas - pasiekti, kad veiklą tobulinančių mokyklų 2019 m. matematikos PUPP rezultatų bendras vidurkis būtų ne mažesnis kaip šeši. Projekto metu mokinių pasiekimų gerinimui įgyvendinamos ne pavienės veiklos, bet inovatyvių ir šiuolaikiškų veiklų kompleksas.

Kodėl KUBAS? 

Matematikoje kubu vadinama trimatė figūra, kurios visos briaunos ir kampai lygūs.

Matematinių kompetencijų stiprinimo modelis KUBAS apima:

Mokytojų kvalifikacijos ūgtį;

Mokytojų kompetencijų ūgtį;

Užduočių parinkimą, adaptavimą;

Užduočių „banko“ kūrimą;

Mokinių vidinės motyvacijos teigiamą pokytį;

Mokinių akademinės sėkmės teigiamą pokytį.

 

Kūrybinės dirbtuvės

 Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazija, bendradarbiaudama su Vilniaus Gedimino technikos universitetu, spalio 26 d. mokiniams organizavo nuotolinio ugdymo platformos kūrybines dirbtuves. Dr. Henrikas Mykolaitis mokiniams pristatė projektą „Ateities inžinerija“ ir projekto galimybes. Dvi mokinių grupės atliko praktinius darbus „Robotika ir biomechanika praktiškai“ ir „Naujo pramonės gaminio kūrimas“. Dirbtuvėse dalyvavo 19 Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos ir 4 Panevėžio rajono Smilgių gimnazijos mokiniai. Modulį „Robotika ir biomechanika praktiškai“ pristatė ir keturis užsiėmimus vedė VGTU lektorius Mindaugas Luneckas, o doc. dr. Daiva Makutėnienė mokė 3D priemonėmis sukurti naują gaminį.

VGTU 1  VGTU 3

 

 

 Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ 

VGTU

 

 Vilniaus Gedimino technikos universitetas (toliau VGTU), Lietuvos mokslų akademijos partneris, akademijos koordinuojamame projekte Nr. 09.3.3-ESFA-V-711-02-0001 „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“ yra atsakingas už projekto veiklos „Moksleivių nuotolinio švietimo sistemos technologijų mokslų srityje sukūrimas ir išbandymas“ įgyvendinimą. Projekto trukmė – 2017 m. sausis – 2018 m. birželis. Nuotolinio ugdymo forma suteikia visoms šalies mokykloms prieinamumo prie aktualaus ugdymo turinio  galimybes. Kita vertus, ji reikalauja veiksmingos metodikos bei optimalaus ją papildančio IT sprendimo ir galiausiai efektyvaus bendradarbiavimo tarp pagrindinių veikiančių asmenų – mokinio, mokytojo ir konsultanto.

 Gegužės, liepos ir rugsėjo mėnesiais VGTU organizavo mokymus mokytojams pagal kvalifikacijos tobulinimo programą „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės, skatinant mokinių ugdymą, mokslinių tyrimų, eksperimentinės veiklos ir inovacijų (MTEPI) veiklų srityje“. Mokymuose dalyvavo Jurgita Mažylienė, Darius Mažylis ir Irma Vyšniauskienė. 

 Mokymuose dalyvavusiems mokytojams buvo pasiūlyta ne tik patiems išbandyti nuotolinio ugdymo platformą „Ateities inžinerija“, bet ir įtraukti pilotines mokinių grupes.

 Liepos mėnesį pateikta paraiška dalyvauti inovacijų pristatymo ir pažinimo užsiėmimuose.

 Integruoto ugdymo veikla organizuojama remiantis VGTU „Ateities inžinerijos“ nuotolinio ugdymo Moodle platforma (toliau – AI platforma). AI platforma teikia dalyviams naują integruotą ugdymo turinį – ugdymas vyksta per projektinio turinio „prizmę“ – pagal skirtingų tematikų ugdymo modelius. Gimnazijos mokiniai 2017-2018 m.m. išbando du ugdymo modulius (programas) – „Naujo pramonės gaminio kūrimas“ ir „Robotika ir biomechanika praktiškai“. Visa  medžiaga, susijusi su programa, pateikiama AI platformoje.

  Nuotolinio ugdymo veikla mokiniams organizuojama dviem ciklais. Ciklo trukmė – 12 savaičių. Jo metu atliekamas pasirinktos temos savarankiškas projektinis darbas. Galima ir ilgesnė darbų trukmė, tačiau darbų konkursai-pristatymai bus rengiami 2 kartus per mokslo metus – 2018 m. sausio ir gegužės mėn.

 Modulių aprašai, darbo eiga ir kita informacija pateikiama AI Moodle svetainėje http://ateitin.vgtu.lt/course/index.php?categoryid=2, kuri yra pagrindinė projekto veiklų IT platforma. 


Stovykla „Sveiki penki“ 

Lapkričio 2-3 dienomis gimnazijoje vyko Neformaliojo vaikų švietimo projekto ,,Sveiki penki‘‘ dviejų dienų stovykla, kurioje dalyvavo I ir II klasių moksleiviai. Projekto metu pažinome vieni kitus, ugdėme savo gebėjimus dirbti komandoje, piešėme, dalinomės nuomonėmis, kėlėme įvairiausius klausimus ir ieškojome atsakymo į juos. Pirmąją dieną dirbome su socialinio suflerio projektų vadove Milda Lukoševičiūte ir Europos savanorių tarnybos savanoriu iš Vengrijos Adrianu Aradi. Užduotys buvo įvairios: bandėme susikibę rankomis perlipti, peršokti virvę prie jos neprisiliesdami, ėjome į minutės susitikimus ir diskutavome įdomiais klausimais, turėjome puikią galimybę įtvirtinti anglų kalbos žinias, nes svečias su mumis bendravo tik anglų kalba. Antrąją projekto dieną su mokiniais dirbo socialinio suflerio projektų vadovė psichologė Lina Straukė. Visi kartu žaidėme vardų žaidimą, kurio metu turėjome įsidėmėti vardų ir miestų sekas mėtydami kamuolį, taip pat piešėme ir kūrėme Lietuvos Respublikos piliečio asmenybę, gyvenimo istoriją ir analizavome savo komandų sukurtus charakterius.

  Projekto dalyvė Rugilė Sirvydytė

Pradzia 5

Pasaulinė sveiko maisto diena

 Minint Pasaulinę sveiko maisto dieną (spalio 16d.) projekto dalyviai pakvietė visus I – III klasių mokinius dalyvauti šios dienos paminėjime. Mokiniai klausėsi paskaitų apie sveiką mitybą, maistą, rankų higieną. Ant iškirptų iš popieriaus obuolių rašė savo žinomo sveiko maisto receptą. Kiekvienos klasės mokiniai kūrė rudens gėrybių parodą. Paruoštas stendas iš obuoliukų ir darbų paroda gimnazijos bendruomenę džiugino visą savaitę ir skatino sveikai maitintis. 

 stendas
 
 Š.m. rugsėjo – gruodžio mėn. projekte dalyvaus 5 -10 klasių mokiniai iš penkių šalies rajonų: Rokiškio r. Obelių gimnazijos, Utenos Aukštakalnio ir Visagino Draugystės progimnazijų, Anykščių r. Viešintų pagrindinės mokyklos - daugiafunkcio centro, Kupiškio Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos. Iš kiekvienos mokyklos dalyvaus po 25 mokinius, iš viso 125 dalyviai.
Penkių projekte dalyvaujančių mokyklų mokiniams bus organizuojami fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos, socialinių emocinių įgūdžių ugdymo praktiniai užsiėmimai po pamokų 1 kartą per savaitę, stovyklos mokinių rudens atostogų metu (2 dienų) ir savaitgalį (2 dienų). Užsiėmimai vyks netradicinėse erdvėse. Mokiniams bus pasiūlytos jiems patrauklios, pozityvios, saviraišką skatinančios veiklos: judrieji komandiniai, orientaciniai žaidimai, patyriminiai žygiai ir žaidimai, diskusijos, Forumo teatras, darbas grupėse ir kita. Stovyklos dalyviams praktinius užsiėmimus organizuos profesionalūs vadovai iš NVO ,,Socialinis sufleris”, VšĮ ,,Pokyčių projektai”.
Projekto metu penkiose mokyklose susiburs aktyvių mokinių iniciatyvinės grupės, kurios įgytas žinias ir įgūdžius taikys savo kasdieninėje veikloje ir skleis mokyklose, organizuodamos sveikos gyvensenos pratybas bendraamžiams ir pradinių klasių vaikams. Bus užtikrintas mokinių aktyvesnis dalyvavimas mokyklų bendruomenių gyvenime, jų gebėjimas propaguoti sveiką gyvenseną mokinių tarpe.