Ekspedicija ,,Pažinkime Rytų Lietuvą“

Birželio 12-13 dienomis gimnazistai dalyvavo socialinių mokslų ir matematikos ekspedicijoje „Pažinkime Rytų Lietuvą“.

Su dviem mokytojomis entuziastėmis Inga Sakalauskiene bei Zita Griškevičiute keliavome po Rytų Lietuvą. Lankėmės daugybėje lankytinų vietovių, į kurias ne tik žiūrėjome, bet apie jas daug sužinojome, nes patys pasakojome apie lankomus objektus, buvome patys sau gidai.
Ekspedicijos pavadinimas atspindi ir apibūdina šią kelionę - susipažinome su rytine Lietuva bei jos ypatumais. Aplankėme geografiškai svarbius objektus. Pamatėme Struvės geodezinio lanko punktą, pabuvome Europos geografiniame centre, aukščiausioje Lietuvos vietoje ant Aukštojo kalvos. O kam norėjosi dar aukščiau, galėjo lipti į apžvalgos bokštą, iš kurio atsiveria kraštovaizdžio panorama. Žalio lietuviško kraštovaizdžio panoramų matėme nemažai. Lipome į piliakalnius ir apžvalgos bokštus, o apžvalgos ratas Zarasuose, Velikuškių piliakalnis prie Sartų ypač atskleidė Lietuvos ežerų grožį.
Ežerų platybėmis grožėjomės taip pat nemažai. Susipažinome su Sartais, Lūšiais, Zarasu, Ilgiu, Luodžiu, Dūkštu, Bebrusų ežeru, prie kurio ir nakvojome, o Asvejos ežeru galėjome gėrėtis nuo Dubingių piliavietės. Ši piliavietė ypatinga ne tik įspūdingu vaizdu į ilgiausią Lietuvos ežerą, bet ir svarbia bei įspūdinga šios vietovės praeitimi. Dubingių dvaro, kuriame gyventa Radvilų giminės, griuvėsiai liudija Lietuvos istorinius laikus.
Tiek istorija, tiek didingumu nenusileidžia Šalčininkuose esantys Paulavos Respublikos griuvėsiai, kurie vienareikšmiškai visiems labiausiai patiko ir visos kelionės įsimintiniausia vietovė.
Pasigėrėjome ir architektūra. Susipažinome su Rokiškio ir Jašiūnų klasicistinio stiliaus dvarais bei daugybe bažnyčių, nuo aukštų didingų iki jaukių modernių. Prisilietėme ir prie pagonybės - senovės lietuvių tikėjimo. Dieveniškių regioniniame parke aplankėme pilkapius.
Gamtos paminklai taip pat padarė įspūdį. Ledynų suformuoti konglomeratų luistai bei gražiausi Lietuvos medžiai, kuriuos galėjome palyginti su senuoju legendiniu Stelmužės ąžuolu. Medžiai labai tiko pritaikant matematikos teoriją praktikoje, skaičiuojant medžio aukštį ir apimtį, ką mes sėkmingai darėme mokytojos Zitos iniciatyva.
Tokios ekspedicijos visuomet gilina žinias, pakelia nuotaiką ir plečia akiratį.