Netradicinės matematikos pamokos

 Pirmų klasių gimnazistai, dalyvaujantys projekte „Kompleksinis  matematinių kompetencijų ugdymo modelis KUBAS“, birželio mėnesį išbandė daug netradicinių ugdomųjų veiklų. 
 Birželio 1-oji – visa diena matematikai! Mokiniai kartojo geometrijos žinias, pritaikė jas gamtoje. Nenaudodami jokių įprastų matavimo prietaisų bandė nustatyti figūrų plotus, medžių aukščius, bokšto apimtį, skaičiavo upės srovės greitį ir pralaidumą, atliko kitas problemines užduotis. Dalis mokinių atliko statistinius tyrimus, rinko ir apdorojo duomenis, rengė pristatymus.  Visos veiklos buvo skirtos praktiniam žinių, įgytų per mokslo metus, pritaikymui realiame gyvenime. 
 Baigiamasis šios dienos akcentas – protų mūšis, kuriame dalyvavo net 9 komandos. Mokiniams teko spręsti netradicines užduotis, priimti greitus sprendimus, pasitelkti logiką ir išmonę. Geriausiai pasirodžiusios komandos „Šūstros morkos“, „Plotai“ ir „Žiulpiukai“ buvo apdovanotos aplodismentais, o kiti dalyviai džiaugėsi patirtais įspūdžiais, įgyta patirtimi ir siūlė tokius renginius organizuoti dažniau. 
Įvairiomis netradicinėmis matematinėmis veiklomis buvo gausios dvi  birželio savaitės.   Matematika gyvenime –  gamtoje, mieste – tokios šių pamokų veiklos, orientuotos į praktinių žinių pritaikymą savo kasdienėje veikloje. 
 Ypatingas mokymasis vyko ir birželio 11 dieną, kai 44 gimnazijos pirmokai, 3 matematikos mokytojai ir kuratorė žinių sėmėsi  Vilniaus universitete bei Vilniaus Gedimino technikos universitete. Visiems didelį įspūdį paliko VU kiemeliai, šv. Jonų bažnyčioje įrengta ekspozicija, universiteto biblioteka, freskos, pažintis su auditorijomis, mokymosi perspektyvomis.
 Vilniaus Gedimino technikos universitete mokiniai ne tik susipažino su studijų galimybėmis, apžiūrėjo mokymosi erdves, bet gimnazistų komandos dalyvavo Vadybos katedros docentės dr. Valentinos Peleckienės organizuotose kūrybinėse dirbtuvėse tema „Ar reali žmonių kelionė į Marsą pagal Eloną Muską“. Komandų dalyviai turėjo sugalvoti komandos pavadinimą, šūkį, parengti prisistatymą, atsakyti į pateiktus klausimus. Vėliau mokiniai dalyvavo paskaitoje „Aš renkuosi, ar mane renkasi? Arba kodėl ateities verslininkai valdys pasaulį?“, puikiai pasirodė interaktyvioje viktorinoje „Ekonomika skaičiais“.
Apibendrindami dviejų birželio savaičių veiklas mokiniai džiaugėsi, kad veiklos buvo naudingos, įdomios ir prasmingos. 
 
Zita Griškevičiutė, matematikos  mokytoja
Matuojam aukstis kompai sale ziulpiukai (2) pirmi